Nets prototype

Online løsning fra Nets afløser besværlige blanketter

Nets er på vej med en digitalisering af processen for kortholdernes indsigelser ved f.eks. misbrug af kreditkort. Processen foregår idag via manuelle blanketter og kan være yderst tidskrævende for såvel kortholderne som for pengeinstitutterne. Processen indeholder mange spørgsmål, og kan være krævende at udfylde og behandle. Den nye løsning vil gøre processen mere intuitiv og mindre tidskrævende, samtidig med at kvaliteten i indsigelserne forventes at blive forbedret.

digital strategi

Nets er en nordisk udbyder af betalings-, kort- og informationsservices med hovedsæde i Danmark. Nets fungerer som mellemand mellem bankerne og kortholderne. I dagligdagen er der ingen kontakt mellem Nets og kortholderne, men i tilfælde af misbrug af kreditkort, foregår et juridisk forløb og en sagsbehandling, som involverer Nets, banken og kortholderen. For at lette denne proces for banken og kortholderen har Nets bedt Adapt udvikle en service, der kan digitalisere arbejdsgangen og dermed gøre det lettere for både banken og kortholderen at håndtere indsigelserne.  

Usability

Ved hjælp af en række workshops med Nets og sagsbehandlere fra forskellige banker har Adapt kortlagt hvilke udfordringer, der var med det forrige system og fastlagt det juridiske forløb og det nødvendige workflow. Efterfølgende er disse input blevet omsat til en brugervenlig formular. Den nye online-formular er bygget ud fra et spørgetræ, der guider kortholderen igennem en række scenarier og screeningsspørgsmål og dermed kun stiller spørgsmål, der er relevante for den givne situation. Formularen er bygget som klikbar prototype og testet hos målgruppen.

prototype

Den nye indsigelsesformular- og proces forebygger misforståelser ved udfyldelse af blanketterne, sparer ressourcer til sagsbehandlingen hos bankerne og sikrer Nets bedre input til den videre sagsbehandling. Den tager udgangspunkt i brugerens situation i stedet for Nets og pengeinstituttets workflow. Nets står nu med en gennemtestet prototype, som kan forenkle kravspecifikationen og fungere som dokumentation til, hvordan udviklingsteamet hos Nets kan bygge funktionaliteten. Nets forventer at kunne tilbyde den nye service til bankerne i efteråret 2017.  

Nets mosaik