Sofa kompagniet indsigt og analyse

Sofakompagniet, trafik fra nye kunder på tværs af markeder

Den danske møbelproducent Sofakompagniet har på kort tid opnået stor succes og er i dag repræsenteret i 10 forskellige lande. Ekspansionen og salgstallene viser, at de har godt fat i markedet, men der er alligevel plads til forbedring. Adapt har udarbejdet en strategi og et set-up til Sofakompagniet, der henvender sig kunderne på mobilen, mens de stadig er i research-fasen.

Sofakompagniet

Sofakompagniet tilbyder kvalitet og design til konkurrencedygtige priser ved at spare dyre omkostninger såsom fysisk butik og andre mellemled væk. Al salg foregår online, og sofaerne leveres til kunden direkte fra produktionen i Vietnam. Det er et populært koncept, og ekspansionen er gået så stærkt, at det digitale set-up har haft svært ved at følge med. Adapt blev derfor bedt om at tegne et fremtidigt set-up, der kan følge med Sofakompagniets vækstplan og identificere yderligere vækstpotentiale samt forbedringsmuligheder.

Mobile first

Adapt har udført en række forskellige bruger-og dataanalyser for at identificere Sofakompagniets vækstpotentiale. I første omgang blev der fokuseret på at effektivisere de trafikskabende aktiviteter på især mobilen via en strategisk søgeordsliste og adwords på tværs af lande. Sofakompagniet henvender sig nu til den målgruppe, der endnu ikke har bestemt sig for at købe en ny sofa, men som stadig er i inspirationsfasen. På denne måde når Sofakompagniet ud til en ny målgruppe, som endnu ikke har stiftet bekendtskab med virksomhedens produkter.

ecommerce dashboard

Det nye digitale set-up sikrer samtidig synergi og transparens på tværs af forskellige markeder. Der er blevet opsat tracking og stillet et ecommerce dashboard til rådighed, som måler performance på tværs af landene, så alle er alignet med resultater og aktiviteter. Denne optimering af Sofakompagniets digitale aktiviteter er en forløber til et større projekt, hvor Adapt og Sofakompagniet skal samarbejde om en ny fremtidssikret platform, der kan følge med Sofakompagniets ambitiøse vækstmål.